czwartek, 17 czerwca 2010

Rasy Kotów


SFINKS
Bez wątpienia sfinks jest najniezwyklejszą kocią rasą, gdyż nie posiada w ogóle futra. Pierwszy sfinks narodził się w miocie zwykłych kotów krótkowłosych w 1966 roku w Toronto w Kanadzie. (Nie była to pierwsza bezwłosa mutacja. Pod koniec XIX wieku hodowano przez krótki czas rasę zwaną "meksykańskim kotem bezwłosym".)









SAVANNAH
Savannah to kot wyhodowany z krzyżowania afrykańskiego serwala i kota domowego. Pierwszy udokumentowany przypadek pochodzi z wczesnych lat 80-tych z USA, stan Pensylvania . Zostały uznane jako odrębna rasa przez TICA oraz amerykańską organizację hodowlaną REFR.














ORIENTALNY
Już od dawna hodowcy kotów syjamskich pragnęli wyhodować zgrabnego, wysmukłego kota typu syjamskiego bez oznak, czyli jednobarwnego. Ponieważ skłonność do oznak jest dziedziczona recesywnie, z każdego krzyżowania kotów z oznakami z kotami jednobarwnymi zawsze rodzą się koty jednobarwne, zadanie wcale nie było takie trudne. Jednobarwnych kotów krótkowłosych brytyjskich i amerykańskich było pod dostatkiem w krajach, w których wyhodowano nową rasę, czyli w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych.












DEVON REX
W roku 1960 w hrabstwie Devon w Anglii miała miejsce samoistna mutacja europejskich kotów krótkowłosych, w wyniku której urodziły się koty z pofalowaną sierścią. W wyniku systematycznej hodowli powstały dzisiejsze standardy tych kotów.

5 komentarzy:

  1. super ! niektóre są bardzo bardzo smieszne a inne okropne hehe

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny artykuł. Jestem pod wrażeniem. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Śmiało twierdzę iż kotki to bardzo fajne zwierzaki i dobre są do mieszkań zamkniętych. Mi najbardziej podoba się kociak Bengalski https://abc-kot.pl/kot-bengalski/ i w momencie wszystko się uda to właśnie takiego kociaka chcę mieć u siebie w domu. Mam nadzieję, że moje marzenie się spełni.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak dla mnie najbardziej podoba się kot syberyjski https://abc-kot.pl/kot-syberyjski/ i zawsze było to moje marzenie. Dziś posiadam już takiego kota u mnie i moim zdaniem nie ma ładniejszego zwierzaka.

    OdpowiedzUsuń
  5. Już od dwóch tygodni mam u nas w mieszkaniu także kota i jest on bardzo fajnym kociakiem. Na samym początku był mały problem z tym jakie imię wybrać dla kota. W trakcie czytania artykułu https://abc-kot.pl/imiona-dla-kota/ nasz kociak uzyskał swoje własne imię i zaczyna na nie reagować. A wy jak nazwaliście swoje kociaki?

    OdpowiedzUsuń